2024. április 22. hétfő – 2024. április 25. csütörtök

Április 22-ére virradó éjszaka mindannyiunk számára hasonlóan rövid volt, hiszen fél ötkor volt a gyülekező. Mindenki időben megérkezett, ezért 5 órakor sikerült útra kelnünk.

Röszke határátkelést követően délután megérkeztünk Zentára, ahol a városházát meglátogattuk, majd 400 lépcsőt megmászva feljutottunk az Óratoronyba, ahonnan egészen Szegedig elláthattunk. Elsétáltunk a Tisza partra, ahol Zentai csata emlékművénél koszorút helyeztünk el.

A kora esti órákban érkeztünk Kishegyesre a Kátai tanyára, ahol 3 napon át a szálláshelyünk volt.

A második napon Újvidék felé vettük az irányt, mely Szerbia második legnépesebb városa. Megtekintettük a Péterváradi várat, majd bejártuk Újvidék nevezetességeit.

Következő állomás Törökbecse volt, ahol az egyetlen 1848-as szabadságharc emlékműve található Szerbiában. Este táncházban mulathattunk egy nagyot.

A harmadik napon reggel a tanyán kezdődött a napunk traktorozással és lovaglással. Majd
Szabadka felé vettük az irányt, mely város a magyar szecesszió fővárosa. Megnéztük a csodálatos városházát, és megismerkedtünk a város nevezetes épületeivel.

Visszatérve Kishegyesre kürtőskalácsot süthettünk kemencében, mely mindenkinek nagyon ízlett.

Csütörtökön reggel bepakoltunk a buszba, és reggeli után útra keltünk haza felé. Megálltunk Palicson, a monarchia nevezetes fürdővárosában, ahol már vártak minket a helyi magyar nyelvű általános iskolában. Sok érdekes dolgot hallhattunk az ottani iskolások életéről. A nap további részét a fürdőben töltöttük. Délután fél 2-kor útnak indultunk hazafelé.

Az esti órákban szerencsésen haza értünk, köszönjük, hogy részt vehettünk ezen az utazáson!